Utlysning – stipendium för utbildning på grundnivå inom lungcancer

Avdelningen för kirurgi, Institutionen för kliniska vetenskaper, utlyser härmed ett stipendium på grundnivå inom ”Therapeutic targeting of glutathione biosynthesis in lung adenocarcinomas”.

Preliminär utbildningsplan

Syftet med stipendiet är att undersöka redox-relaterade metaboliska svagheter i olika lungcancer modeller.

Behörig ska ha förkunskaper inom molekylärbiologi, biokemi, genetik, genomik och bioinformatik eller närstående discipliner. Det är viktigt att den sökande har praktisk erfarenhet av molekylär- och cellbiologi-tekniker. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, intresse och motivation för ämnesområdet.

Stipendiebelopp

Stipendiet är på 12 500 SEK/månad och under en period av 12 månader.

Ansökan

Ansökningarna skall vara inkomna senast 12 april, 2022/ASAP. Ansökan görs via blanketten ”Ansökan om stipendium” och mailas till bitr. lektor Volkan Sayin.

Intyg om gymnasieexamen bifogas ansökan samt registreringsintyg som visar att du registrerad student under hela stipendietiden

Information angående stipendiet kan lämnas av bitr. lektor Volkan Sayin, volkan.sayin@gu.se, Göteborgs Universitet.

(Dnr GU 2022/896)