Jonas Nilsson medverkade i rundabordssamtal på Finansdepartementet

Jonas Nilsson vid Företagsekonomiska institutionen medverkade i Finansdepartementets rundabordssamtal En hållbar fondmarknad för konsumenten.

Jonas talade på temat ”Konsumentbeteende och utmaningar för en fondmarknad som tar hänsyn till hållbarhetskriterier” inför finansmarknadsministern och seniora representanter för näringsliv och konsumentorganisationer.

Jonas Nilsson
Bild från regeringen.se

Han var en av tre talare som var inbjudna av finansmarknadsminister Per Bolund för att ge sina perspektiv. Övriga talare var professor Oksana Mont från Lunds universitet och docent Anders Anderson från Handelshögskolan i Stockholm.

Samtalet ingår i en serie där syftet är att  utbyta kunskap och erfarenheter kring vad som krävs för att utveckla en hållbar fondmarknad och för att konsumenten ska göra hållbara val.