6 doktorandanställningar utlysta i språk

6 doktorandanställningar vid Institutionen för språk och litteraturer, humanistisk fakultet utlyses i ämnena afrikanska språk, arabiska, engelska, grekiska, japanska, latin, romanska språk, slaviska språk, spanska, tyska.

Som doktorand vid den största institutionen vid humanistiska fakulteten ägnar du dig åt utbildning på forskarnivå i det ämne du antas i. I enlighet med en individuell studieplan formulerar och genomför du ett avhandlingsprojekt och föreskrivna doktorandkurser. Det kan dessutom ingå upp till 20 procent institutionstjänstgöring (t ex undervisning, utbildningsadministration) vilket förlänger anställningen i motsvarande omfattning.

Sista ansökningsdag är den 3 februari 2015.

Ett informationsmöte för alla intresserade kommer att hållas den 13 januari kl 13:00-15:00 i sal C364 i Humanisten, Renströmsgatan 6.