200 diplomerades under högtidliga former

Lördagen 29 november diplomerades nästan 200 studenter under högtidliga former på Handelshögskolan. Studenterna och deras cirka 600 anhöriga fick vara med om högtidliga ceremonier.

Denna diplomering var för studenter från Handelshögskolans ekonomprogram, Handelshögskolans logistikprogram, Samhällsvetenskapligt miljövetarprogram eller som tagit Ekonomie/filosofie kandidatexamen genom fristående kurser. Eftersom intresset varit så stort för årets diplomering delades den upp i två på varandra följande ceremonier.

Varje ceremoni bestod av en timmes intensivt program med tal från Vicerektor Jan Marton, kårrepresentant samt högtidstalare  från näringslivet. Vicerektorn delade ut diplomen och Bolagsstämmorna stod för de musikaliska inslagen.

Ceremonin i bilder
samtliga bilder är tagna av Carina Gran

stor grupp av diplomander

Ceremoni 1:Diplomander och vicerektor Jan Marton