Ann-Marie von Otter
Universitetsadjunkt
Avdelningen ämnesdidaktik med inriktning naturvetenskap ochOm Ann-Marie von Otter
Undervisningsintressen Mitt undervisningsintresse är didaktik vad det gäller teknik, IKT och utomhuspedagogik.inom lärarutbildningen. Fortbildning för lärare och lärarutbildare när det gäller dessa ämnen är också områden som intresserar mig. Samarbeten både nationellt och internationellt är viktiga för att utveckla och sprida teknikdidaktisk forskning. Här samarbetar jag med med CETIS och ETEN. Undervisning av teknik, IKT och utomhuspedagogik i samarbete med grundskola ,gymnasium, science center och företag anser jag är viktigt för att utveckla min undervisning och de projekt som jag är involverad i.
Nyckelord Teknikdidaktik, teknisk bildning, IKT, utomhuspedagogik, digital didaktik, undervisning,
Länkar till forskningsmiljöer och projekt Centrum för tekniken i skolan, http://www.liu.se/cetis/ European Teacher Education Network http://www.eten-online.org/
Senaste publikationer Referee-bedömda artiklar Otter von, Ann-Marie & Karlsteen, Magnus (2011) Is 3D visualization for the possibility of an interactive learning at the sports arena? EDULEARN11 Proceedings 3rd International Conference on Education and New Learning Technologies Barcelona, Spain. 4-6 July, 2011. ISBN: 978-84-615-0441-1 Publisher: IATED
Von Otter, A-M, Karlsteen. M, Weidow,J, Isacsson,A, Albinsson,I,& Rosen,A, Undergraduate research: Laboratory experiments with many variables EGAS44 Books of abstracts (2012)
Referee bedömda konferensbidrag von Otter, A-M, Can technological literacy be a vehicle for health?ETEN Conference at Liverpool Hope University (2008) von Otter,A-M,0utdoor education - Technology and Physical education ETEN conference, Izmir and Kusadasi, Turkey(2009) von Otter, A-M, Progression in Technology from a Swedish perspective TIG Teaching & Learning Technology Programme Finland, Helsinki (2010) von Otter,A-M,3D visualization as a possibility for interactive learning within the sports realm? ETEN conference, Amsterdam, Netherlands (2011) von Otter, A-M, Is 3D visualization for the possibility of an interactive learning at the sports arena? EDULEARN11,Barcelona,Spain(2012) von Otter, A-M Karlsteen. M, Weidow,J, Isacsson,A, Albinsson,I,& Rosen,A, Undergraduate research: Laboratory experiments with many variables. Poster presented Europhysics conference in Gothenburg2012
von Otter, Ann-Marie, To teach with digital tools towards a specific target group and Technology in everyday life. ETEN Conference at Limburg Catholic University College, Belgium
-
Application of the design process in the light of the Anthropocene: A conceptual
study
M. Kola, Maria Svensson, Ann-Marie von Otter
Science and Technology Teacher Education in the Anthropocene: Addressing Challenges in the North and South - 2022 -
Digital competence with respect to ESD for science and technology student teachers - A study of a South African and a Swedish
university
Anne-Marie Cederqvist, Ann-Marie von Otter, Portia Kavai, Samuel Khoza
Science and Technology Teacher Education in the Anthropocene Addressing Challenges in the North and South / In M. Rocksén, E. Vhurumuku, M. Svensson, E. Mushayikwa & A. Msimanga (Eds), - 2022 -
Technology Content and Concepts in Preschool Teaching–A Practice-based
Collaboration.
Maria Svensson, Pia Williams, Ann-Marie Von Otter, Jonna Larsson, Helena Sagar
Techne series : Research in sloyd education and crafts science. A - 2021 -
Learning study och variationsteori i
lärarutbildningen
Joakim Magnusson, Lena Knutsson, Jan Landström, Ann-Marie Von Otter, Angelika Kullberg
Vetenskaplighet i högre utbildning. Erfarenheter från lärarutbildning. Franck, O. (red.) - 2019 -
När sagans problem utmanar och inspirerar - en studie av förskolebarns arbete med tekniska
lösningar
Maria Svensson, Katharina Dahlbäck, Ann-Marie Von Otter
NorDiNa : Nordic Studies in Science Education - 2019 -
When a problem in a fairy tale challenge and inspire –
a study of preschool children’s work on technological
solutions
Katharina Dahlbäck, Ann-Marie Von Otter
ETEN konferens 25-27 april, Vic - 2019 -
Formativ bedömning med loopar i
lärarutbildningen
Ann-Marie Von Otter
Digitalisering av högre utbildning. Stefan Hrastinski (red.) - 2018 -
Learning study in initial teacher
education
Ann-Marie Von Otter, Jan Landström, Miranda Rocksén
Presentation at 2018 Sweden-Norway-South Africa Joint Workshop: Collaboration in Science and Technology Teacher Education in the Anthropocene, 10th-12th August, Gothenburg, Sweden - 2018 -
Learning study in basic teacher
education
Ann-Marie Von Otter, Jan Landström
European Teacher Education Network (ETEN) Annual Conference, Gothenburg, April 20-22 - 2017 -
Sustainable development is part of all technology education! - A technology teacher perspective on the relation between technology education and sustainable
development
Maria Svensson, Ann-Marie Von Otter
PATT 32 - TECHNOLOGY EDUCATION FOR 21st CENTURY SKILLS, 32, 498 - 2016 -
Stärker den nya lärarutbildningen studenternas digitala didaktiska kompetens kapitel
8
Ann-Marie Von Otter
Motbok kritiska perspektiv på styrdokument lärarutbildning och skola red olof Franck - 2014 -
Att skapa nyfikenhet och lust att lära mera om naturvetenskap och
teknik
Ann-Marie Von Otter
Nationella Ämnesdidaktikkonferensen (NÄD) 2014. Göteborg - 2014 -
3DVISUALIZATION AS A POSSIBILITY FOR INTERACTIVE LEARNING AT THE SPORTS
ARENA
Ann-Marie Von Otter
EDULEARN 11, International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona (Spain) 4th-6th of July 2011, 3 - 2011