Liberal Arts-student prisad för sin c-uppsats

Johanna Lingaas Türk, alumn som har studerat Liberal Arts vid institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori, fick Stiftelsen Torgny Segerstedts Minnes stipendium 2015 för sin uppsats Showcasing Humanity. An analysis of Audience Engagement and Narrative on the "Humans of New York" blog.

Stiftelsen Torgny Segerstedts Minne utlyser varje år tre stipendier på vardera 3000 kronor till uppsatsskrivare på c-nivå som har bidragit till kunskap inom främjade områden i Segerstedts anda.

2015 års stipendiater var förutom Johanna Lingaas Türk, Fredrik Birkeland och Oscar Rosander för uppsatsen "Statistik eller evidensbaserad diskriminering?" och Amanda Svensson för uppsatsen "En ny maktfaktor i en världsordning i förändring".

Läs mer om uppsatsstipendierna