Gör din praktik hos oss till våren

SOM-institutet tar emot 1–2 studenter som praktikanter under våren 2023. Ansök senast den 27 oktober.

Utlysning - Praktikplats vid SOM VT 2023

Vi på SOM-institutet tar regelbundet emot studenter som genomför praktik hos oss. Under vårterminen 2023 finns möjlighet för en eller två studenter att göra praktik på SOM-institutet inom ramen för en samhällsvetenskaplig utbildning vid ett svenskt universitet eller högskola. Under hösten 2022 genomförs ett stort antal undersökningar vid SOM-institutet och våren 2023 kommer bland annat ägnas åt att utvärdera och analysera det insamlade materialet, vilket bäddar för en spännande vår som praktikant hos oss!

Ansökan

För att ansöka om praktik på SOM-institutet, skicka ditt CV och ett personligt brev om högst en A4 till undersökningsledare Klara Wärnlöf Bové på klara.bove@som.gu.se senast den 27 oktober. Intervjuer och antagning kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!