Gör din praktik hos oss till hösten

SOM-institutet tar emot 1–2 studenter som praktikanter under hösten 2023. Ansök senast den 24 april.

Utlysning - Praktikplats vid SOM HT 2023

Vi på SOM-institutet tar regelbundet emot studenter som genomför praktik hos oss. Under höstterminen 2023 finns möjlighet för en eller två studenter att göra praktik på SOM-institutet inom ramen för en samhällsvetenskaplig utbildning vid ett svenskt universitet eller högskola. Under hösten 2023 genomför SOM-institutet flera spännande datainsamlingar, analyser av metodologiska experiment samt olika satsningar på utveckling av kommunikation av resultat!

Ansökan

För att ansöka om praktik på SOM-institutet, skicka ditt CV och ett personligt brev om högst en A4 till undersökningsledare Klara Wärnlöf Bové på klara.bove@som.gu.se senast den 24 april. Intervjuer och antagning kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!