Flera nya tjänster i Datalingvistik

Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori utlyser minst tre nya tjänster i datalingvistik.

Vi söker: en universitetslektor i datalingvistik, en eller flera postdoktorer i datalingvistik samt en eller flera doktorander i lingvistik knutna till The Centre for Linguistic Theory and Studies in Probability (CLASP)

CLASP finansieras av ett tioårigt anslag från Vetenskapsrådet (2015-2025) och ägnar sig åt forskning och avancerad utbildning i applicerandet av probabilistisk modellering och maskininlärningsmetoder på centrala frågor inom lingvistisk och kognitionsvetenskaplig teoribildning. CLASP kommer också att ägna sig åt frågeställningar inom dialog och språklig interaktion.

Frågor om anställningarna kan besvaras av Fredrik Engström, Viceprefekt för forskarutbildning på tel: 031-7866335 eller epost: fredrik.engstrom@gu.se