Affisch med eventets namn

Nu förstör vi litteraturen - Kandidatprogrammet i litterär gestaltning läser saker högt

Kultur & språk

Kom och hör oss (förstöra litteraturen) på Skeppet, Sjömanskyrkan, den 24 november klockan 19. Fri entré, vi ses där!

Seminarium
24 nov 2022
Sjömanskyrkan, Amerikagatan 2, Göteborg
Ytterligare information
Läs mer på

Är litteraturskolorna dåliga för litteraturen?” Så löd rubriken på ett av de seminarium som Svenska Dagbladet arrangerade på den senaste bokmässan. Nu vill vi ger er chansen att själva avgöra. Den 24e november samlas elever från kandidatprogrammet i Litterär Gestaltning på HDK-Valand i Skeppet, Sjömanskyrkan för att läsa sina texter och därmed ge ett svar till både er och oss på frågan: håller vi på att förstöra litteraturen?

Kom och hör oss på skeppet, sjömanskyrkan den 24 november klockan 19.00. Entren är fri, rödvin finns i baren. Ytterst välkomna!