Bild som illustrerar AI. Används som illustration för Sven-Olof Bodenforsseminariet
Foto: Helena Bergendahl

AI – en del av samtiden. Sven-Olof Bodenfors-seminariet

Samhälle & ekonomi

Artificiell Intelligens är en realitet i det samhälle som existerar och formas runt omkring oss. AI påverkar, både på ett synligt och osynligt sätt, hur vi ser på begrepp som demokrati och yttrandefrihet. Att föra ett samtal om hur vi som individer förhåller oss till teknikutveckling generellt och AI specifikt är viktigare än någonsin. Välkommen att delta och bidra till ett lärorikt, intressant och tankeväckande samtal!

Seminarium
13 maj 2022
Handelshögskolan, Vasagatan 1, Göteborg

Varmt välkommen till det tredje Sven-Olof Bodenfors-seminariet vid Handelshögskolan i Göteborg, som denna gång sätter fokus på hur vi förhåller oss till att AI är en del av samtiden.

Program:

• Per Cramér, rektor för Handelshögskolan i Göteborg
  • Anders Thoresson, AI Sweden
  • Jenny Wiik, JMG
  • Susanna Glenndahl Thorslund, MobilityXlab och Women in Tech GBGs AI-fond
  • Staffan Truvé, Recorded Future

Paneldebatt med samtliga talare

Moderator: Elena Raviola, Torsten och Wanja Söderbergs Professor i Design Management, HDK-Valand & Handelshögskolan

• Avslutande ord, Per Cramér

Sven-Olof Bodenfors-seminariet

Bodenforsseminariets symbol

2016 fyllde Sven-Olof Bodenfors, legendarisk reklamman från Göteborg, 70 år. Detta uppmärksammandes genom att ett årligt seminarium kring affärsutvecklings- och varumärkesfrågor inrättades på Handelshögskolan. Bakom seminariet står en stiftelse grundad av Mannheimer Swartling Advokatbyrå, Wingårdh Arkitekter, Forsman & Bodenfors samt Lindberg Glavå mm AB. Första seminariet i serien hölls i maj 2018.

Vi har tidigare år avhandlat AI generellt och AI’s betydelse för professionen.