Till sidans topp

Sidansvarig: Telefonväxeln
Sidan uppdaterades: 2018-05-25 15:09

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM

vid Rektor

Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Box 160
405 30 Göteborg
Leveransadress: Vera Sandbergs allé 5 A
Besöksadress: Vera Sandbergs allé 8, 411 33 Göteborg

Fax: 031-786 2200
Epost: ncm@ncm.gu.se

Föreståndare: Peter Nyström

Senaste publikationer

Explicating professional modes of action for teaching preschool mathematics
Ola Helenius
Research in Mathematics Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Critical features of professional development programs: Comparing content focus and impact of two large-scale programs
J. Lindvall, Ola Helenius, M. Wiberg
Teaching and Teacher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Assessing mathematical competencies: an analysis of Swedish national mathematics tests
Jesper Boesen, J. Lithner, T. Palm, V. P. Nada
Scandinavian Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Digitala lärresurser i matematikundervisningen. Delrapport: Skola.
Johan Wallin, Agneta Gulz, Anette Jahnke, Ola Helenius, Johan Wallin
Stockholm , Skolforskningsinstitutet , Rapport 2017
Rapport

Digitala lärresurser i matematikundervisningen. Delrapport: Förskola.
Agneta Gulz, Johan Wallin, Anette Jahnke, Ola Helenius
Stockholm , Skolforskningsinstitutet , Rapport 2017
Rapport

Teaching through Variation: A European Perspective
Ference Marton, Johan Häggström
R. Huang & Y. Li (Eds.), Teaching and Learning Mathematics through Variation – Confucian Heritage Meets Western Theories , Rotterdam, Sense Publishers, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Characteristics of high-performing students in mathematics - An exploratory analysis of PISA data from the Nordic countries.
Peter Nyström
Northern Lights on PISA and TALIS, Copenhagen, Nordic Council of Ministers, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Visar 1 - 11 av 11

Namn Titel Telefon E-post
Dahlberg, Ulrica Forskare, biträdande 031-786 2286 ulrica.dahlberg@ncm.gu.se
Dippe, Gunther Universitetsadjunkt 031-786 2376 dippe@ncm.gu.se
Flognman, Carl Forskare, biträdande 031-786 6989 calle.flognman@ncm.gu.se
Forslund, Ann-Charlotte Institutionssekr 031-786 6985 ann-charlotte.forslund@ncm.gu.se
Fröberg, Anette Institutionssekr 031-786 2203 anette.froberg@ncm.gu.se
Helenius, Ola Forskare ola.helenius@ncm.gu.se
Nyström, Peter Universitetslektor, Föreståndare 031-786 6837 peter.nystrom@ncm.gu.se
Sterner, Görel Forskare gorel.sterner@ncm.gu.se
Trygg, Lena Forskare, biträdande 031-786 6982 lena.trygg@ncm.gu.se
Wedman, Lotta Doktorand lotta.wedman@gu.se
Wikström, Rose-Marie Administrativ samordnare 031-786 2206 rose-marie.wikstrom@ncm.gu.se

Visar 1 - 11 av 11

Visar 1 - 10 av 282

2018

Explicating professional modes of action for teaching preschool mathematics
Ola Helenius
Research in Mathematics Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Critical features of professional development programs: Comparing content focus and impact of two large-scale programs
J. Lindvall, Ola Helenius, M. Wiberg
Teaching and Teacher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Assessing mathematical competencies: an analysis of Swedish national mathematics tests
Jesper Boesen, J. Lithner, T. Palm, V. P. Nada
Scandinavian Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2017

Digitala lärresurser i matematikundervisningen. Delrapport: Skola.
Johan Wallin, Agneta Gulz, Anette Jahnke, Ola Helenius, Johan Wallin
Stockholm , Skolforskningsinstitutet , Rapport 2017
Rapport

Digitala lärresurser i matematikundervisningen. Delrapport: Förskola.
Agneta Gulz, Johan Wallin, Anette Jahnke, Ola Helenius
Stockholm , Skolforskningsinstitutet , Rapport 2017
Rapport

Teaching through Variation: A European Perspective
Ference Marton, Johan Häggström
R. Huang & Y. Li (Eds.), Teaching and Learning Mathematics through Variation – Confucian Heritage Meets Western Theories , Rotterdam, Sense Publishers, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

2016

Characteristics of high-performing students in mathematics - An exploratory analysis of PISA data from the Nordic countries.
Peter Nyström
Northern Lights on PISA and TALIS, Copenhagen, Nordic Council of Ministers, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 282

Sidansvarig: Telefonväxeln|Sidan uppdaterades: 2018-05-25
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?