Lägre koldioxidutsläpp och stor andel förnyelsebar el

Göteborgs universitets totala utsläpp av koldioxid minskade 13 procent 2012 och andelen förnyelsebar el i universitetets lokaler landade på 96 procent. Det visar Göteborgs universitets hållbarhetsredovisning som nu finns tillgänglig för nedladdning.

För att spara på resurser och för att minska miljöpåverkan gör Göteborgs universitet i år en helt digital hållbarhetsredovisning. Redovisningen består av två dokument: Hållbarhetsresultat 2012 som ger en övergripande bild av universitetets hållbarhetsarbete och resultat för varje miljömål från ett antal år tillbaka och Måluppfyllelse för miljö och hållbar utveckling 2012 som ger en detaljerad bild av universitetets samtliga nyckeltal för miljö och hållbar utveckling. De två dokumenten utgör tillsammans universitetets samlade hållbarhetsredovisning för 2012.