Sök doktorandplats i design med inriktning AI

HDK-Valand utlyser en doktorandplats för studier inom designforskning. Din ansökan ska vara inkommen senast 30 september, 2021.

Vi välkomnar dig som riktar dig mot eller som redan arbetar med artificiell intelligens och dess konsekvenser för en rad centrala demokratiska processer, till exempel offentlig debatt, val- och opinionsbildningsprocesser, offentlig styrning, förutsägbar kapacitet, och algoritmisk expertis och transparens.

Du kommer att forska inom ramen för projektet Artificial Intelligence, the Social Contract and Democracy  som är en del av Wallenberg AI, Autonomous Systems and Software Program – Humanities and Society). Projektet är ett samarbete mellan HDK-Valand och Juridiska institutionen vid Handelshögskolan. Ditt arbete kommer även att vara knutet till det fakultetsövergripande centret Business and Design Lab.

Till utlysningen (info om behörighet och hur du söker)

Mer information i bifogade dokument: