Göteborgs universitet
Inside the Box: Season 1 - 2019

Nytt samarbete mellan CCHS/GU, Världskulturmuseet och Folkuniversitetet: Samtals- och podcastserien Inside the Box

I september 2019 startade en ny livepodd: Inside the Box – prylar och personer i en globaliserad värld. Serien produceras av Centrum för kritiska kulturarvsstudier (CCHS), Världskulturmuseet och Folkuniversitetet.

Inside the Box är en samtalsserie som också produceras som en podcast. Programledare hösten 2019 har varit kulturskribenten Johanna Lundin som tillsammans med forskare, författare, intendenter och konstnärer tar reda på vad som finns ”inside the box”.

Samtalen/inspleningarna ägde rum på Världskulturmuseet, Södra vägen 54

Podden läggs upp kontinuerligt på "poddställen", exempelvis Itunes och Spotify.

Projektledare Inside the Box
Jenny Högström Berntson, projektsamordnare, Centrum för kritiska kulturarvstudier (CCHS), Göteborgs universitet, tel: 031-786 4409, 0766-184409, e-post: jenny.hogstrom@gu.se

Rebecka Bergström Bukovinszky, programansvarig, Världskulturmuseet, tel: 010-456 1277, e-post: rebecka.bukovinszky@varldskulturmuseerna.se