Porträtt på Elsa Aurell, färdigutbildad danslärare
Foto: Karin Rickardsson

Vi säger grattis till Elsa Aurell

Elsa Aurell är färdigutbildad danslärare från ämneslärarprogrammet vid Högskolan för scen och musik!

Hur känns det att vara färdig ämneslärare i dans?

Svårt att sätta ord på, men det känns häftigt!

Vad har varit det bästa med utbildningen i Göteborg?

Alla lärare, 100%! Att det är så många olika perspektiv, att det finns en sådan variation och bredd i lärarlaget. Både i att lärarna undervisar i olika stilar men även har olika sätt att ta sig an stilarna, och att alla är så otroligt kunniga på det de gör.

Vad har varit den tuffaste utmaningen i utbildningen för dig?

Jag kommer tidigare från det praktiska arbetet med dans men har velat fördjupa mig i det teoretiska, att få med mig en gedigen kunskap OM och HUR i dans. Det har varit en utmaning men i slutändan är det just det som är det fantastiska, kombinationen av teori och praktik.

Vad händer nu?

Jag har fått en fast anställning på Lunnevads folkhögskola och hoppas även på lite mer dansjobb på scenen nu när det verkar öppna upp igen!

Foto: Karin Rickardsson