none
Lär dig mer om den pågående undersökningen av grottklostret i Murfatlar i Rumänien Klostret är daterat till perioden 800–1000.

Undersökningen av grottklostret i Murfatlar i Rumänien

Kultur & språk
Populärvetenskap

Halvdags seminarium kring den pågående undersökningen av grottklostret i Murfatlar i Rumänien.

Seminarium
19 okt 2023
Sal J432, Humanisten, Renströmsgatan 6

Bra att veta
Seminariet blir även tillgängligt digitalt. Kontakta Auður Magnúsdóttir (audur.magnusdottir@history.gu.se) för länk.
Medeltidskommittén vid Göteborgs universitet

Medeltidskommittén vid Göteborgs universitet arrangerar i samarbete med forskningsområdet Språk i samhällskontext vid Institutionen för språk och litteraturer en halvdag kring den pågående undersökningen av grottklostret i Murfatlar, Rumänien, daterat till perioden 800–1000.

Vi välkomnar tre deltagare i projektet med presentationer: Evgenia Komatarova-Balinova och Pantelis Charalampakis från Institutet för arkeologi vid Bulgariska vetenskapsakademin i Sofia.

Antoaneta Granberg, Institutionen för språk och litteraturer, Göteborgs universitet

Läs mer intervju med forskarna på vår webb Kamp mot klockan för forskare i unikt rumänskt grottkloster

Föreläsningen hålls på engelska.

Öppet för allmänheten. Välkomna!