Victoria Rolfe
Om Victoria Rolfe
Jag är anställd som doktorand vid Institutionen för Pedagogik och Specialpedagogik sedan hösten 2016. Mitt forskningsintresse inkludera jämlikhet inom utbildning, pedagogisk mätning och Opportunity to Learn eller ”möjlighet att lära”. Arbetet bedrivs inom ramen för projektet Förändrade möjligheter att lära: Svenska elevers resultat i storskaliga internationella studier över tid (CHOICE). Mina handledare är Kajsa Yang Hansen och Rolf Strietholt.
-
Assessing the comparability of teacher-related constructs in TIMSS 2015 across 46 education systems: an alignment optimization
approach
Leah Natasha Glassow, Victoria Rolfe, Kajsa Yang Hansen
Educational Assessment, Evaluation and Accountability - 2021-01-01 -
Examining the changing relationship between socioeconomic status, opportunity to learn and achievement in mathematics and
science
Victoria Rolfe, Rolf Strietholt, Kajsa Yang Hansen
Paper presented at ECER 2019 Hamburg, Germany - 2019-01-01 -
The Impact of Education Policies on Socioeconomic Inequality in Student Achievement: A Review of Comparative
Studies.
Rolf Strietholt, Jan-Eric Gustafsson, Nina Hogrebe, Victoria Rolfe, Monica Rosén, Isa Steinmann, Kajsa Yang Hansen
Education Policy & Social Inequality, vol 4. - 2019-01-01 -
Measuring Socioeconomic Status in International Assessments: are Perennially Deployed Items Earning their Place in Contextual
Questionnaires?
Victoria Rolfe
Paper presented at ECER 2018 Bolzano, Italy - 2018-01-01 -
Tackling Unobserved Heterogeneity in Socioeconomic Status and Opportunity to Learn, and their Effects on Academic
Achievement
Victoria Rolfe, Kajsa Yang Hansen, Rolf Streitholt
Paper presented at ECER 2017 Copenhagen, Denmark - 2017-01-01