Sångare sjunger uttrycksfullt i mikrofon
Foto: Stig-Magnus Thorsén

Sång - jazz, pop, soul 2

MVK657
Grundnivå
7,5 högskolepoäng (hp)
Studietakt
Undervisningstid
Dag
Studieort
Göteborg
Undervisningsspråk
Start/slut
Ansökan öppen
Anmälningskod
GU-15320
Ansökan stängd

Kort om kursen

Kursen ger dig en möjlighet att utforska och utveckla din röst, ditt musikaliska uttryck och komma i gång med att skriva egna låtar. Din sångutveckling och skrivprocess är kursens fokus.

Den här kursen är en fortsättning på Sång – jazz, pop, soul 1.

Vi kommer att arbeta med klang/sound, frasering, kommunikation och uttrycksmöjligheter för att hitta större variation i rösten. Utgångspunkten är vad du vill med din sång och ditt låtskrivande. Du kommer att få experimentera, reflektera och utveckla din förmåga att formulera och göra konstnärliga val. Målet är självständigt skapande. Du får också ta del av och reflektera kring övriga gruppdeltagares arbete och utvecklingsprocess.

Undervisningen sker i form av masterclass och workshops samt muntliga och skriftliga uppgifter.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet och godkänt betyg i kursen MVK654 Sång - jazz, pop, soul 1, 7,5 hp eller motsvarande

Urval

Urvalet grundas på inskickat material i form av videoinspelning. Senast sista ansökningsdag ska detta vara inskickat via arbetsprovstjänsten SlideRoom. Rangordning sker efter bedömd nivå på sångliga/instrumentala samt konstnärliga och musikaliska färdigheter. Det inskickade materialet ska vara av kvalitet som du anser ger ditt material rättvisa.

Skicka in ditt arbetsprov via SlideRoom

OBS! Endast arbetsprov inskickade till detta webbsystem accepteras. Var noga med att i god tid skicka in materialet för att undvika tekniska problem. Detta ansvar ligger helt på dig som sökande.

Så är det att plugga

Lokaler

Högskolan för scen och musik bedriver sin verksamhet på fyra adresser i Göteborg: Eklandagatan 86, Åvägen 24 (Brewhouse), Vasagatan 50 (HDK-Valand) och Triörgatan 1 (Andra stället).

Läs mer om lokaler