Det offentliga samtalets praktik

Avancerad nivå
15 högskolepoäng (hp)

Om utbildningen

Under handledning kommer du att i grupp planera, genomföra, dokumentera och utvärdera ett offentligt samtal. En central del av förberedelserna är teoretisk inläsning, och kursen fungerar här som en fördjupning av föregående kurser. Fokus ligger på frågor om offentlighet och offentliga arenor, yttrandefrihet och folkbildning. Kursen sker i samverkan med en lokal kulturinstitution (de senaste åren har det varit Frölunda kulturhus och Backa Teater).

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

För tillträde till kursen krävs kurser minst motsvarande kursfordringar för kandidatexamen, eller motsvarande, samt minst 22,5 hp från första terminen av masterprogrammet Kultur och demokrati (H2KOD). Dessutom krävs språkkunskaper motsvarande svenska B/svenska 3 och engelska A/engelska 5.