Fyra studenter sitter utomhus på en trappa och pratar med varandra.
Foto: Natalie Greppi

Nyfiken på masternivå? Välkommen till dialogmöte!

Just nu är antagningen öppen till vårens kurser och vi planerar utvecklingen framåt för våra utbildningar på masternivå. Vi vill gärna veta vad våra studenter ser behov av vad gäller kurser, kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte. Väl mött 6 oktober kl. 17:00 på Zoom!

Masterutbildning under utveckling

Det har skett en del förändringar inom examensfordringarna inom masternivån de senaste terminerna och institutionen planerar nu för utvecklingen framåt.

Programkoordinator Ninni Carlsson och studieadministratör Viktoria Jendmyr bjuder därför in till ett dialogmöte med er som läst eller läser kurser i socialt arbete på masternivå, er som är programantagna sedan tidigare och er som kanske bara är nyfikna på en masterexamen i socialt arbete eller en fristående kurs.

Dialog med studenter

Vid mötet informerar vi om vårens kurser, de förändringar som gjorts inom både masterexamen och magisterexamen i socialt arbete vid Göteborgs universitet. Vi vill också diskutera med er vad ni eftersöker vad gäller kurser, kompetens, sociala träffar och erfarenhetsutbyten.  Finns det något ni saknar i nuvarande studier eller studieform? Finns det kunskaper och färdigheter ni fått med er på socionomprogrammet och som ni vill fördjupa er i? Vi vill helt enkelt lära känna våra studenter lite grann och samtidigt ge er möjlighet att ställa alla möjliga frågor!

För att ge så många som möjligt möjlighet att delta träffas vi digitalt via Zoom på kvällstid.

Välkommen!

Information om masterstudier och masterexamen i socialt arbete

6 oktober, 2021 kl. 17:00 – 18.30

Zoom: https://gu-se.zoom.us/j/61339660153