Fel på universitetets e-post - kontakta oss gärna på telefon eller Teams

På grund av felet i universitetets e-postsystem kan du inte nå Core Facilitites funktionsbrevlåda och inte heller vår ledningsgrupp eller administration via våra vanliga e-postadresser.

Många av våra medarbetare är också drabbade av felet. Du är välkommen att kontakta oss på telefon eller via andra alternativ till e-post, så som Teams.

Kontaktuppgiftet till Core Facilities

Kortfattat om bakgrund och nuläge

Under natten till fredagen den 18 september gick flera e-postservrar sönder vilket medförde att det inte gick att nå vare sig personliga e-postadresser eller funktionsbrevlådor inom Göteborgs universitet.

Sedan dess pågår ett intensivt arbete att återfå funktionaliteten. Det är en ytterst allvarlig situation som har högsta prioritet för ledningen.

Måndag morgon 28/9 påbörjades återskapandet av e-posten för de som fortfarande är drabbade. Det är inte helt klart hur lång tid det kommer att ta.

Informationen uppdateras kontinuerligt på IT:s driftinfo och det finns information på gu.se samt Medarbetarportalen.