Anna Maria Hipkiss
SENIOR LECTURER
Unit for Subject Matter Education with specialization in Swedish-
Att vara fullvärdig skribent – mycket mer än korrekt
stavning.
Eva Lindgren, Carina Hermansson, Sylvana Sofkova Hashemi, Anna Maria Hipkiss
Skola och samhälle S.O.S - 2020-01-01 -
Att utveckla literacy i digitaliserade och rumsligt flexibla
lärmiljöer
Sylvana Sofkova Hashemi, Anna Maria Hipkiss
14:e Nationella konferensen i Svenska med didaktisk inriktning (SmDI 14): Didaktiska perspektiv på språk och litteratur i en globaliserad värld, 18-19 november 2020, Malmö universitet. - 2020-01-01 -
Platsens inflytande över studenters samtal om
växter
Anna Maria Hipkiss, Eva Nyberg
Presentation på den digitala konferensen: FND 2020 "Flerspråkighet och multimodalitet i naturvetenskapernas och teknikens didaktik", 11-12 nov, Svensk förening för forskning i naturvetenskapernas didaktik. Göteborg: Göteborgs universitet, - 2020-01-01 -
Language challenges in initial science teacher education: exploring the cases of South Africa and
Sweden
Miranda Rocksén, Audrey Msimanga, Anna Maria Hipkiss
Presentation på den digitala konferensen: FND 2020 "Flerspråkighet och multimodalitet i naturvetenskapernas och teknikens didaktik", 11-12 nov, Svensk förening för forskning i naturvetenskapernas didaktik. Göteborg: Göteborgs universitet - 2020-01-01 -
The girl with the garden gloves: researching the affordances of sensual materialities in the school
garden
Anna Maria Hipkiss, Sally Windsor, Dawn Sanders
Ethnography and Education - 2020-01-01 -
Semantic profiling as means for assessing teacher students' practicum
lessons
Anna Maria Hipkiss, Sally Windsor
LCT 3 - Third International Legitimation Code Theory Conference, July 1-5, 2019, Johannesburg, South Africa - 2019-01-01 -
Semantic profiles in chemistry texts: How Reading To Learn pedagogy enables literacy
development
Anna Maria Hipkiss, Susanne Staf, Pernilla Andersson Varga
LCT3 - Third International Legitimation Code Theory Conference, July 1-5, 2019, Johannesburg, South Africa - 2019-01-01 -
Rummets och digitaliseringens betydelse för literacyutveckling – hållbara undervisningsmodeller i ny verksamhet. Symposium: Literacy och hållbar undervisning i
svenskämnet.
Sylvana Sofkova Hashemi, Anna Maria Hipkiss
NNMF 7: Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt, 23-24 oktober 2019, NTNU i Trondheim, Norge. - 2019-01-01 -
Plants to the fore: Noticing plants in designed
environments
Eva Nyberg, Anna Maria Hipkiss, Dawn Sanders
Plants, People, Planet - 2019-01-01 -
Att se nyttoväxter – platsens
betydelse.
Eva Nyberg, Anna Maria Hipkiss
Forskningssymposium 28 augusti 2019: Barn, lek, lärande och hållbarhet i utomhusmiljöer, HLK, Jönköping University. - 2019-01-01 -
Samtal, rum och artefakter i samspel i
undervisningen.
Anna Maria Hipkiss
Didaktik för hem- och konsumentkunskap. Hjälmeskog, K. & Höijer, K. (Red) - 2019-01-01 -
A classroom is a classroom is a classroom? A study of the affordance of classroom design for classroom
interaction
Anna Maria Hipkiss
Didactic classroom studies. A potential research direction. C. Osbeck, Å. Ingerman & S. Claesson (eds.) - 2018-01-01 -
Spotlighting pedagogic metalanguage in Reading to Learn - How teachers build legitimate knowledge during tutorial
sessions
Anna Maria Hipkiss, Pernilla Andersson Varga
Linguistics and Education - 2018-01-01 -
Att se
växter
Eva Nyberg, Anna Maria Hipkiss, Dawn Sanders
Nordisk forskningskonferens om miljö- och hållbarhetsutbildning 25-26 oktober 2018, Örebro universitet - 2018-01-01 -
Grammatik, kritik, didaktik. Nordiska studier i systemisk-funktionell lingvistik och
socialsemiotik
Anna Maria Hipkiss, Per Holmberg, Lotta Olvegård, Kajsa Thyberg, Magnus Pettersson Ängsal
- 2018-01-01 -
Bortom 'Plant Blindness': Att se växternas betydelse för en hållbar värld: Preliminära resultat och
implikationer
Dawn Sanders, Eva Nyberg, Anna Maria Hipkiss, Irma Brkovic
Presentation vid Utbildningsvetenskapliga fakultetens samverkanskonferens Forskning Pågår, Göteborg, 31 oktober 2017 - 2017-01-01 -
Observations and perceived experiences in two non-formal learning
environments.
Anna Maria Hipkiss, Eva Nyberg, Dawn Sanders
45th Congress of the Nordic Educational Research Association (NERA), 23-25 March 2017, Copenhagen, Denmark. - 2017-01-01 -
Spotlighting pedagogic metalanguage in Reading to Learn – how teachers build legitimate knowledge in school tutoring
sessions
Pernilla Andersson Varga, Anna Maria Hipkiss
LCTC2 - Second International Legitimation Code Theory Conference. Sydney, Australia - 2017-01-01 -
Building Legitimate Knowledge – Surfing Semantic Waves During �In-School Tutoring
Sessions
Pernilla Andersson Varga, Anna Maria Hipkiss
ECER 2016 Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers - 2016-01-01 -
Power And Control In Pedagogic Discourse In Home And Consumer Studies
– Realizations Of The Interpersonal
Metafunction
Anna Maria Hipkiss
ECER 2016 - Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers - 2016-01-01 -
Knowledge and knower codes in Home and Consumer
Studies
Anna Maria Hipkiss
ECER 2016 Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers - 2016-01-01 -
Intertwined pedagogic discourse in Home and Consumer Studies - negotiating curricular goals and hands-on
activities
Anna Maria Hipkiss
Theory, Application, Analysis: studies in systemic functional linguistics - 2016-01-01 -
The Influence of Classroom Design on Classroom
Communication
Anna Maria Hipkiss
ECER 2015: Education and Transition - Contributions from Educational Research - 2015-01-01 -
Klassrummets semiotiska resurser: en språkdidaktisk studie av skolämnena hem- och konsumentkunskap, biologi och
kemi
Anna Maria Hipkiss
- 2014-01-01