Daniela Karlsson
Om Daniela Karlsson
Min bakgrund är som lärare i engelska och franska. År 2015 tog jag en master om forskning i utbildning inom Göteborgs Universitet. Sedan 2018 arbetar jag som doktorand och undersöker hur metalingvistisk medvetenhet kan förbättras genom metalanguaging i utbildningssituationer. Jag tillhör avdelningen Kommunikation, Utbildning och Lärande samt CULs forskningsskola (Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning)
-
Students’ Repertoire of Ways of Responding to Translation Challenges in Bilingual Education and its Implications for Language
Learning
Daniela Karlsson, Anne Kultti, Pernilla Lagerlöf, Niklas Pramling
ECER 2020, Glasgow - European Conference on Educational Research, August 25-28, 2020 (Conference cancelled) - 2020 -
Preschool children’s conceptions of water, molecule, and chemistry before and after participating in a playfully dramatized early childhood education
activity
Annika Åkerblom, Daniela Součková, Niklas Pramling
Cultural Studies of Science Education - 2019