Kungligt stipendium till student i idrottsvetenskap

Dino Ilecic, masterstudent i idrottsvetenskap har tilldelats stipendium ur Prins Bertils och Prinsessan Lilians idrottsstiftelse.

Torsdagen den 22 februari delade Prins Carl Philip ut stipendier ur Prins Bertils och Prinsessan Lilians idrottsstiftelse på Kungliga slottet. Stiftelsen har som ändamål att främja svensk idrott genom stipendier till ledare och instruktörer för vidareutbildning.

Motiveringen lyder: ”Dino Ilecic, tennis, stipendium för förkovran inom idrottsmedicin och deltagande i IOKs idrottsmedicinska konferens”.

Dino är masterstudent i idrottsvetenskap på institutionen för kost- och idrottsvetenskap vid Göteborgs universitet. Han har även studerat utbildningen Sports Coaching i Göteborg.

Foto: Ulf Lodin, Lodinbild