Navigate to video: Barbara Czarniawska: 50 years in academia
Video (1:38:56)
Barbara Czarniawska: 50 years in academia

Se webbinariet: "Barbara Czarniawska: 50 years in academia"

Nyskapande, inspirerande och alltid nyfiken – Barbara Czarniawska har i år forskat i 50 år, och är fortfarande i högsta grad aktiv inom akademin.
Se webbinariet från 7:e december "Barbara Czarniawska: 50 years in academia" där vi talar med kollegor och vänner som på olika sätt påverkats av Barbaras arbete genom åren. (Webbinariet är tillgängligt fram till 2020-12-21)

Förändringar inom organisationer, komplexa organisationer, institutionalism och action nets, liksom shadowing och narrative methodology. Sedan Barbara Czarniawska tog sin magisterexamen i social och industriell psykologi vid universitetet i Warszaw 1970 har hon ständigt arbetat för att bredda vår förståelse och kunskap om organisation och organisering.

De senaste 50 åren har hon tillbringat tid vid MIT Sloan School of Management, USA, Yale University, New Haven, London School of Economics and Political Science, Stockholm School of Economics och Lunds universitet, för att nämna några av de universitet runt om i världen där hon arbetat. I dag verkar Barbara Czarniawska på Gothenburg Research Institute på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet

Under alla dessa år av akademiskt arbete har Barbara inspirerat många forskare från olika generationer med sin distinkta röst, sina ironiska (och mindre ironiska) frågor och en noggrann, insiktsfull, tålmodig och pragmatisk vägledning inom många olika discipliner. Allt det med en unik nyfikenhet på nya fenomen och fältstudier, tillsammans med en rastlös varning mot samtida trender inom akademin. Det här webbinariet är en hyllning till Barbaras 50 år inom den akademiska världen.

På webbinariet deltar kollegor och vänner till Barbara Czarniawska från olika delar av hennes karriär och liv.

Seminariet modereras av Ulla Eriksson-Zetterquist, Professor vid Gothenburg Research Institute och Elena Raviola, Professor vid Academy of Design and Crafts, Göteborgs universitet.

Inslagsproducent: Agnes Faxén, kommunikatör GRI