Amy-Jill Levine: Parables and prejudice: How stories about jews become stories against jews

Kultur & språk

Bibelvetenskapliga seminariet gästas av Amy-Jill Levine (Hartford Seminary & Vanderbilt University), som pratar under rubriken Parables and prejudice: How stories about jews become stories against jews.

Seminarium
20 okt 2021
Plats
Zoom

Gästföreläsning av Amy-Jill Levine (Rabbi Stanley M. Kessler Distinguished Professor of New Testament and Jewish Studies at Hartford Seminary, University Professor of New Testament and Jewish Studies Emerita & Mary Jane Werthan Professor of Jewish Studies Emerita at Vanderbilt University).

Det bibelvetenskapliga seminariet är ett forum för att, utifrån en akademisk infallsvinkel, diskutera frågor som direkt eller indirekt berör bibelvetenskapen. Seminariet möts för närvarande en gång per månad och är öppet för alla som är intresserade.

Hösten 2021 kommer seminarierna åtminstone inledningsvis att äga rum på Zoom.