Veronica Alfredsson
Universitetsbibliotekarie
Team Kundservice, BiomedicinskaOm Veronica Alfredsson
Jag har arbetat som bibliotekarie på Biomedicinska biblioteket sedan 2013. Fram till 2022 arbetade jag med undervisning i informationssökning, källkritik och referenshantering för studenter, doktorander och forskare. Undervisningen på Biomedicinska biblioteket sker i sk Active Learning Classrooms, vilka jag var med att utveckla. Jag hade även ett uppdrag som pedagogisk utvecklare på Biomedicinska biblioteket och var engagerad i PILs verksamhet gällande Active Learning Classrooms där jag bl.a. genomförde en studie om Active Learning Classroom.
Sedan 2022 arbetar jag i Team Kundservice där mina huvudsakliga arbetsuppgifter är att möta våra användare i olika kanaler, såsom chatt, mejl, telefon och i våra fysiska och digitala informationsdiskar. Mitt stora pedagogiska intresse får jag numer utlopp för i individuella möten med studenter och forskare, men även tillsammans med mitt team som ansvarar för bibliotekets studie- och lärmiljöer.
Övriga externa uppdrag: Styrgruppsledamot i det nationella nätverket: Nätverket rum för lärande.
-
Studentaktiva salar - en (r)evolution för
högskolepedagoger?
Veronica Alfredsson, Noomi Asker, Christel Backman, Sara Uhnoo
Använd rummet. Högskolepedagogiska metoder för aktiva lärosalar - 2022-01-01 -
Avslutning
Veronica Alfredsson, Noomi Asker, Christel Backman, Sara Uhnoo
Använd rummet : högskolepedagogiska metoder för aktiva lärosalar - 2022-01-01 -
Använd rummet. Högskolepedagogiska metoder för aktiva
lärosalar
Veronica Alfredsson, Noomi Asker, Christel Backman, Sara Uhnoo
- 2022-01-01 -
Teaching information literacy in an active learning
classroom
Veronica Alfredsson, Louise Bjur
LILAC Conference 2018 - 2018-01-01