En TV-skärm på en ljus vägg med blåa pilar som pekar nedåt
Live Online Opening of COMPOST and launch of PARSE Journal #13: On the Question of Exhibition Part 1/ Photo courtesy The Showroom/ Dan Weill

Lansering av On the Question of Exhibition part 3

Kultur & språk

Den 26 oktober lanserar vi den tredje delen i PARSE:s serie om utställningar, On the Question of Exhibition, part 3. Lanseringen sker online och gemensamt med tidskriften Afterall, på ett event där även deras serie Exhibition Histories presenteras.

Invigning,
Seminarium
26 okt 2021

Medverkande
Pablo Lafuente, Grace Samboh, Lucy Steeds & Mick Wilson
Arrangör
Konstnärliga fakultetens forskningsplattform PARSE, Göteborgs universitet

Torsdag 26 oktober, kl 17.00-18.00
Eventet är online. Varmt välkommen!

PARSE är Göteborgs universitet, Konstnärliga fakultetens plattform för konstnärlig forskning. På parsejournal.com publicerar vi egen och andras forskning inom det konstnärliga området. Vart annat år arrangerar vi också PARSE internationella forskningskonferens. On the Question of Exhibition del 1 (vår 2021) och On the Question of Exhibition del 2 (sommar 2021) hittar du på PARSE hemsida: parsejournal.com.