Jennie Sivenbring
Director of Studies
Department of Education, Communication andSenior Lecturer
Department of Education, Communication and-
A European Guantanamo for Swedish children in Syria? A media analysis on the narrative of
repatriation
Jennie Sivenbring
Critical Studies on Terrorism - 2021-01-01 -
Collaboration in Hybrid Spaces: The Case of Nordic Efforts to Counter Violent
Extremism
Jennie Sivenbring, Robin Andersson
Journal for Deradicalization - 2021-01-01 -
Mixing Logics: Multiagency Approaches for Countering Violent
Extremism
Robin Andersson, Jennie Sivenbring
European Workshop in International Studies - 2021-01-01 -
Education after Auschwitz
– Educational outcomes of teaching to prevent
antisemitism
Isabella Pistone, Lars M Andersson, Allan Lidström, Christer Mattsson, Gustaf Nelhans, Tobias Pernler, Morten Sager, Jennie Sivenbring
- 2021-01-01 -
Alt-right - En guide för
"Normies"
Jennie Sivenbring, Erik Mellander
Ranstorp, Magnus & Ahlin, F. (Red.) Från Nordiska motståndsrörlesen till alternativhögern - en studie om den svenska radikalnationalistiska miljön - 2020-01-01 -
Signs of Concern about Islamic and Right-Wing Extremism on a Helpline against
Radicalization
Jennie Sivenbring
Journal for Deradicalization - 2019-01-01 -
Democratic Dilemmas in Education Against Violent
Extremism
Jennie Sivenbring
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad, J. (red.) - 2019-01-01 -
Mixing Logics. Multiagency Approaches for Countering Violent
Extremism
Jennie Sivenbring, Robin Andersson
- 2019-01-01 -
IS-barnen är barn - inte
terrorister
Robin Andersson, Thomas Johansson, Christer Matsson, Jennie Sivenbring
Göteborgs-Posten - 2019-01-01 -
Mixing Logics – Multiagency approaches for countering violent
extremism
Robin Andersson, Jennie Sivenbring
Nordic Conference on Violent Extremism 2019 Expanding the Field: New Inter-disciplinary Perspectives and Questions in Aarhus - 2019-01-01 -
Så kan barnen tas emot på bästa
sätt
Robin Andersson, Jennie Sivenbring
SVT Opinion - 2019-01-01 -
Making Sense and Use of
Assessments
Jennie Sivenbring
Scandinavian Journal of Educational Research - 2019-01-01 -
R-E-S-P-E-C-T! Feminine respectability and sexuality for young women
online
Jennie Sivenbring, Frida Siekkinen
First Monday - 2019-01-01 -
Barn och unga som involveras i våldsbejakande extremism. En kunskapsöversikt om barn inom
höger-, vänster- och islamistisk
extremism
Jennie Sivenbring
Barnombudsmannen - 2018-01-01 -
Utslag av oro. En analys av Rädda Barnens orostelefon om
radikalisering
Jennie Sivenbring
- 2018-01-01 -
Kamratrespons som formativ bedömning för lärande. En analys av kamratresponstexter på
lärarutbildningen
Jennie Sivenbring
Högre Utbildning - 2017-01-01 -
Demokratiseringens dilemman i de nordiska handlingsplanerna mot våldsbejakande
extremism
Jennie Sivenbring
- 2017-01-01 -
Värna demokratin mot våldsbejakande extremism. Utvärdering av projekt som beviljat bidrag år 2015 av Myndigheten för ungdoms- och
civilsamhällesfrågor.
Jennie Sivenbring
- 2016-01-01 -
Man vill skrika ut det över världen, jag kan lika gärna skriva det på Facebook. Ungdomar och vänskap
on-line.
Jennie Sivenbring
EDUCARE - 2016-01-01 -
I den betraktades ögon. Ungdomar om bedömning i
skolan.
Jennie Sivenbring
- 2016-01-01