Om skador och infektioner i samband med löpning

Vill du veta mer om infektioner och hjärtbesvär i samband med löpning? Eller om löparskador och riskfaktorer? Professor Mats Börjesson och doktorand Jonathan Jungmalm från institutionen för kost- och idrottsvetenskap presenterar aktuell forskning vid Running Talks den 16 februari 2019.

Running Science: Löparskador och riskfaktorer

Ta del av den senaste forskningen kring löparskador, belastningsproblematik och riskfaktorer i samband med träning. Forskningen presenteras av Jonathan Jungmalm ,Göteborgs universitet och Rasmus Östergaard Nielsen från Århus Universitet.
Tid: klockan 10.00

Running Science: Infektioner och hjärtbesvär i samband med löpning

Hur skall vi hantera eventuella infektioner under träningsperioden? Mats Börjesson är professor i idrottsfysiologi vid Göteborgs universitet och här delar han med sig av sin livsviktiga forskning.
Tid: klockan 10.40

Running Talks är Göteborgsvarvets nya satsning där vi ställer löpningens hemligheter, betydelse och framtid i strålkastarnas ljus. På scen presenterar vi en rad experter och profiler som hjälper oss varva den senaste forskningen med tekniska innovationer och inspirerande historier. Dagen bjuder förutom ett seminarieprogram också på aktiviteter gör dig redo den nya löparsäsongen.

Läs mer om Running Talks och anmälan