Håkan Eggert invald i styrgruppen för GU:s nya marina och maritima center

Håkan Eggert, docent i miljöekonomi vid Institutionen för nationalekonomi med statistik, har valts in som Handelshögskolans ledamot i styrgruppen för Centrum för hav och samhälle. Centret som startar 1 juli blir den nya ingången till all verksamhet med marin och maritim koppling inom Göteborgs universitet.

Bild på Håkan Eggert
- Det är positivt att samla all marin forskning vid Göteborgs universitet under ett centrum, särskilt som havsmiljö är ett identifierat styrkeområde och det bedrivs spännande forskning inom flera av universitetets fakulteter, säger Håkan Eggert.

Rektor Pam Fredman beslutade den 9 juni 2015 att inrätta det nya centret för en sexårsperiod, fram till 1 juli 2021. Sex miljoner kronor per år budgeteras för Centrum för hav och samhälle.

Läs mer om Centrum för hav och samhälle