Page content
Dissertations
Dissertations at public thesis defenses at the Department of pedagogical, curricular and professional studies in recent years.
Dissertations at public thesis defenses at the Department of pedagogical, curricular and professional studies in recent years.
Ola Henricsson
”Like holding time in your hand” – A didaktik perspective on oral storytelling
Marie Grice
Epistemic Beliefs and Conceptions of Competence in Education for Sustainable Development
Anne-Marie Cederqvist
Seeing the parts, understanding the whole - A technology education perspective on teaching and learning in processes of analysing and designing programmed technological solutions
Abstract
The concept concept in mathematics education: A concept analysis
Abstract
Susanne Staf
Writing history – literacy expectations and students’ texts in compulsory school history
Opponent: Docent Karolina Wirdenäs, Stockholm University
Tuula Maunula
Students’ and Teachers’ Jointly Constituted Learning Opportunities. The Case of Linear Equations.
Eva Borgfeldt
“It Can Be Difficult to Explain on the Lines”: Perspectives on the Analysis and Assessment of Multimodal Text Production in a Third Grade Classroom.
Ola Strandler
Performativity and Teachers’ Practices.
Rimma Nyman
Interest and Engagement: Perspectives on Mathematics in the Classroom
Katharina Dahlbäck
Aesthetic dimensions in the subject Swedish – in classroom, curricula and teachers’ perceptions
David Carlsson
Vad är religionslärarkunskap? En diskursanalys av trepartssamtal i lärarutbildningen
Catarina Economou
I svenska två vågar jag prata mer och så. En didaktisk studie om skolämnet svenska som andraspråk
Birgitta Berne
Naturvetenskap möter etik: En klassrumsstudie av elevers diskussioner om samhällsfrågor relaterade till bioteknik
Miranda Rocksén
Reasoning in a science classroom
Ilona Rinne
Pedagogisk takt i betygssamtal - En fenomenologisk hermeneutisk studie av gymnasielärares och elevers förståelse av betyg
Kari-Anne Jørgensen
What is going on out there? – what does it mean for children´s experiences when the kindergarten is moving their everyday activities into the nature – landscapes and its places.
Gunnar Hyltegren
Vaghet och vanmakt - 20 år med kunskapskrav i den svenska skolan.
Pernilla Andersson Varga
Skrivundervisning i gymnasieskolan. Svenskämnets roll i den sociala
reproduktionen.
Eva Wennås Brante
Möte med multimodalt material. Vilken roll spelar dyslexi för uppfattandet av text och bild?
Abstract
Anna-Carin Bredmar
Lärares arbetsglädje. Betydelsen av emotionell närvaro i det pedagogiska arbetet
Kristoffer Larsson
Kritiskt tänkande i grundskolans samhällskunskap. En fenomenografisk studie om manifesterat kritiskt tänkande i samhällskunskap hos elever i årskurs 9.
Anna-Lena Lilliestam
Aktör och struktur i historieundervisning. Om utveckling av elevers historiska resonerande.
Magnus Levinsson
Evidens och existens. Evidensbaserad undervisning i ljuset av lärares erfarenheter.
Annika Lilja
Förtroendefulla relationer mellan lärare och elev.
Angelika Kullberg
What is taught and what is learned. Professional insights gained and shared by teachers of mathematics