Kurspaket: magister i ekonomisk historia

Kurspaket
EHA30
Avancerad nivå
45 högskolepoäng (hp)
Studietakt
Undervisningstid
Dag
Studieort
Göteborg
Undervisningsspråk
Start/slut
Ansökan öppen
Anmälningskod
GU-18355
Ansökan stängd

Kort om kurspaketet

I kurspaketet ingår fem kurser. Utöver kurserna som ingår i paketet kan du välja till 15 hp valfria kurser och därefter ansöka om en magisterexamen i ekonomisk historia.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

Behörig att antas till kurspaketet är den som uppfyller villkor för fordringarna för kandidatexamen om 180 hp med huvudområdet ekonomisk historia, inklusive ett examensarbete på 15 hp. Dessutom krävs språkkunskaper motsvarande Engelska 6/Engelska B eller motsvarande resultat på ett internationellt erkänt test, till exempel TOEFL, IELTS.

Urval

Högskolepoäng, max 165 hp.

Efter studierna

Studier i ekonomisk historia ger dig möjlighet att arbeta inom en mängd olika branscher och yrken. Exempelvis kan du arbeta som utredare, handläggare, analytiker eller konsult, både inom den offentliga och den privata sektorn.

Så är det att plugga

Lokaler

Handelshögskolans verksamhet finns på Vasagatan 1 och på Viktoriagatan 13. I lokalerna på Vasagatan 1 finns dessutom ekonomiska biblioteket, som har många studieplatser.

Läs mer om lokaler