JMG söker personaladministratör

Som personaladministratör vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG) får du stort förtroende och stort ansvar att strukturera och utveckla ditt arbete.

Som personaladministratör vid JMG kommer du främst att arbeta med löpande personaladministration, där du förväntas arbeta självständigt men också med övriga kollegor inom administrationen.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat administration av doktorander, anställningsärenden, arvodeshantering, granskning av ledigheter, ersättningar och förmåner till personalen.

Då den administrativa gruppen är relativt liten och uppgifterna många, är det en stor bredd och variation i uppgifterna som ska utföras.

Du kommer att vara involverad i många olika processer där du är en viktig kugge för att helheten ska fungera i arbetet.

Vid behov kan även andra administrativa arbetsuppgifter inom avdelningen ingå i tjänsten.

Läs mer om tjänsten och ansök senast den 9 februari i annonsen på Göteborgs universitets webbplats.