Följ studenter och alumner från Sports Coaching på Instagram

Nuvarande och tidigare studenter från utbildningen Sports Coaching har ett konto på Instagram som @sportscoachinggu. De delar med sig av sin dag och personliga reflektioner.

Hur är livet som student på Sports Coaching? Hur ser livet efter utbildningen ut? Vilka jobb har studenterna efter utbildningen? Detta är några av de frågor som du får svar på via @sportscoachinggu.

SportsCoachingGu på Instagram (kontot drivs av nuvarande studenter och alumner)

Om Sports Coaching, kandidatprogram

Sports Coaching är en utbildning som förbereder för arbete med ledarskap och tränarskap inom idrottsrörelsen. Efterfrågan på nyskapande och utbildade tränare ökar inom idrotten, både i Sverige och internationellt. Vill du vara med och utveckla och förbättra kvaliteten, och att främja hållbar utveckling inom tränaryrket? Vi söker dig med idrottsspecifik kunskap förvärvad genom eget idrottsutövande och ledarskapserfarenhet, och som är intresserad av ett arbete inom sports coaching.

Läs mer om utbildningen:
Sports Coaching, kandidatprogram, 180 hp