Elever utforskar sin egen smak

Den 12 april deltog elever i skolår 3–6 i "Min individuella smak" på Institutionen för kost- och idrottsvetenskap.

Efter en kort introduktion av studenter som utbildar sig till hem- och konsumentkunskapslärare fick eleverna möjlighet att utforska sin egen smak och lära känna sina sinnen genom olika praktiska övningar.

Mia Prim och Jenny Rendahl, båda filosofie doktor vid institutionen för kost- och idrottsvetenskap, Göteborgs universitet sammanfattar dagen på följande vis:

– Denna dag har gett blivande hem- och konsumentkunskapslärare möjlighet att väcka nyfikenhet hos eleverna att upptäcka sina fantastiska och individuella sinnen. Det har varit en mycket givande och lärorik dag för alla medverkande. Vi deltar gärna i Vetenskapsfestivalens skolprogram fler gånger.

"Min individuella smak" är en del av Vetenskapsfestivalens skolprogram 2019.