Årets marknadsföringsbok - Unboxing Marketing

Cecilia Solér och Benjamin Hartmann vid Företagsekonomiska institutionen är medförfattare till boken "Unboxing Marketing" som har blivit utsedd till Årets marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund.

Boken "Unboxing Marketing" handlar om hur marknadsföring kan skapa värde för konsumenter, företag och samhälle. Boken diskuterar och besvarar frågor som:

• Vilka är de viktigaste samhällstrenderna som formar samtida marknadsföring?
  • Hur och varför har marknadsföring blivit så inflytelserikt att konsumtion nu definierar hela vår kultur?
  • Hur kan marknadsföringsmetoder bidra till att forma samhället på ett mer positivt sätt?

Boken är skriven tillsammans med Jacob Östberg och Anders Parment på Stockholms universitet och är utgiven på Studentlitteratur.

Årets marknadsföringsbok delas ut av Sveriges Marknadsförbund.  Böckerna som deltar i tävlingen vänder sig till yrkesverksamma inom marknadsföring och kommunikation.

Text hämtad från Sveriges Marknadsförbunds webbplats