Göteborgs universitet
Pusselbitar med bild på doktorand och studenter.
Foto: Malin Arnesson och Pixabay

Samarbeta med oss

Institutionen för kemi och molekylärbiologi samverkar bland annat med skolor, offentlig sektor, organisationer och näringsliv inom områdena forskning, utveckling och utbildning.

Är du intresserad av kemins och molekylärbiologins roll i samhället i stort? Vill du utvecklas tillsammans med oss? Vill du veta vad vi kan göra för dig eller hur vi kan samarbeta? Kontakta vår samverkansansvarige Henrik Sundén.

Samverkan med industrin och organisationer

Samverkansdoktorander

Institutionen för kemi och molekylärbiologi samverkar med industrin och andra organisationer, bland annat genom de åtta samverkansdoktorander som idag gör sina forskarstudier på AstraZeneca, Rise Research Institutes of Sweden eller MAX IV

En samverkansdoktorand är anställd av och bedriver huvuddelen av sin forskning på företaget/i organisationen. Doktorandkurserna och handledningen ges av universitetet.

Foto: Johan Wingborg