Transporter, samhälle och miljö

Grundnivå
15 högskolepoäng (hp)

Om utbildningen

Kursen inriktas mot förståelsen av samhällets, infrastrukturens och transporternasömsesidiga beroende, drivkrafterna bakom människors ökade mobilitet/rörlighet ochgodstransporternas utveckling, samt problematiken kring framväxten av långsiktigtohållbara transportsystem och dess miljöeffekter.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

Minst 60 hp kurser inom Handelshögskolans logistikprogram.

Efter studierna

Studier i kulturgeografi ger dig möjlighet att arbeta inom en mängd olika branscher och yrken. Exempelvis kan du arbeta som samhällsplanerare, utredare, handläggare, analytiker eller konsult, både inom den offentliga och den privata sektorn.

Så är det att plugga

Lokaler

Handelshögskolans verksamhet finns på Vasagatan 1 och på Viktoriagatan 13. I lokalerna på Vasagatan 1 finns dessutom ekonomiska biblioteket, som är flera våningar högt och har många studieplatser.

Läs mer om lokaler