Så är det att plugga till samhällsvetenskaplig miljövetare

Här samlar vi berättelser från studenter som läser samhällsvetenskapligt miljövetarprogram på Göteborgs Universitet.

Intresset för miljö har funnits i min vardag så länge jag kan minnas

Ebba Broder läser Samhällsvetenskapligt miljövetarprogram.

Läs hela intervjun med Ebba Broder

Jag vill vara en del i den omställning av vårt samhälle som måste ske

Clara Lundberg började på SMIL-programmet 2018 och har valt miljöekonomi som inriktning.

Läs hela intervjun med Clara Lundberg

Att stå på utsidan och försöka få till det ultimata valet skulle jag säga är väldigt svårt

Man får ett tydligt tvärvetenskapligt perspektiv samtidigt som man får ha lärare som är experter inom sina respektive områden.

Läs hela intervjun med Robert Länje

Jag vill vara lite nyttig för vår värld på något sätt. Därför blev jag intresserad av miljö/hållbarhetsfrågor

Pisitchai påbörjade sina studier på programmet hösten 2019 och har valt att inrikta sig mot humanekologi.

Läs hela intervjun med Pisitchan Hard-Arn

Det var viktigt att välja något med miljövetenskap men som samtidigt hade en framtid på arbetsmarknaden

Robin Levin har valt miljöplanering som inriktning och tipsar om att engagera sig utanför studierna.

Läs hela intervjun med Robin Levin