Ryska, Fördjupningskurs, Text 2

GU-23603
Ansökan stängd

Kort om kursen

I kursen får du ytterligare träning av läsförståelse och översättning av mer avancerade originaltexter. Du tränar också praktisk översättning från ryska till ett skandinaviskt språk av avancerade texter med större betoning på språkliga nyanser. Du får en fördjupad textförståelse genom läsning av äldre texter från 1600-1800-talen och analys av innehållet. Kursen innehåller också studium av grammatikens historiska utveckling med tonvikt på det ryska språkets generella ställning och utvecklingshistoria.

Om utbildningen

Undervisningsspråk: ryska och svenska

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

Godkänd RY1323.

Urval

Högskolepoäng, max 165 hp.

Efter studierna

Vad händer sedan – plugga vidare, ta ut examen, söka jobb? Hur planerar du dina studier för att få drömjobbet. Det finns många frågor, och en del svar hittar du här: https://www.gu.se/studera/efter-studierna

Så är det att plugga

Lokaler