böcker

Ansökan öppen
Anmälningskod
GU-13008
Ansökan stängd. Sen anmälan öppnar 15 juli 2024.

Kort om kursen

Kursen riktar sig till dig som är lärare i engelska med en utländsk examen och till dig som har studerat fristående kurser och siktar mot behörighet att undervisa i det svenska skolsystemet. Kursen består av två delkurser: kontrastiv grammatik/skriftlig språkfärdighet och kontrastiv fonetik/uttal.

Om utbildningen

Utgångspunkten är din egen språkfärdighet i engelska och svenska eller annat modersmål. Du analyserar autentiska texter för att få insikt i kontrastiva skillnader som lärare måste vara medvetna om för att hjälpa inlärare att förbättra och utveckla sina språkkunskaper.

Kursen har schemalagd undervisning online.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

För tillträde till kursen krävs utöver grundläggande behörighet i svenska 3/svenska som andraspråk 3/TISUS och engelska 6/IELTS 6,5/TOEFL 580 i alla delar, godkänd grundkurs i engelska 1-30 hp eller motsvarande, samt godkänd fortsättningskurs 31-60 hp eller motsvarande vari ingår teoretiska kunskaper i grammatik och fonetik.

Urval

Högskolepoäng, max 165 hp.

Efter studierna

Vad händer sedan – plugga vidare, ta ut examen, söka jobb? Hur planerar du dina studier för att få drömjobbet. Det finns många frågor, och en del svar hittar du här: https://www.gu.se/studera/efter-studierna

Så är det att plugga

Lokaler