Orkesterpianist under orkesterrepetition

GU-25353
Ansökan stängd

Kort om kursen

Det här är en fortsättning på kursen Interpretation för orkesterinstrument/piano/orgel, fördjupning 1. Kursen ger dig en möjlighet att vidareutvecklas som orkestermusiker, pianist eller organist och en möjlighet att problematisera olika stildrag.

Om utbildningen

Kursen innehåller instrumentala studier och kammarmusik där du får fördjupa ditt konstnärliga arbete med kursens repertoar. Du går från att identifiera och gestalta stildrag i repertoaren till att problematisera dem och dina konstnärliga val. Även på den här kursen kommer du som spelar ett orkesterinstrument att få delta i gemensamma produktioner med studenter på masterprogrammet för symfoniskt orkesterspel samt ingå i instrumentspecifika ensembler.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

För tillträde till kursen krävs godkänt betyg i MVK958, Interpretation för orkesterinstrument/piano/orgel, fördjupning 1.

Urval

Urvalet grundas på inskickat material i form av videoinspelningar som innehåller tre (3) fritt valda stycken från olika musikepoker. Senast sista ansökningsdag ska detta vara inskickat via arbetsprovstjänsten SlideRoom. Rangordning sker efter bedömd nivå på instrumentala samt konstnärliga och musikaliska färdigheter. Det inskickade materialet ska vara av kvalitet som du anser ger ditt material rättvisa.

Skicka in ditt arbetsprov via SlideRoom

OBS! Endast arbetsprov inskickade till detta webbsystem accepteras. Var noga med att i god tid skicka in materialet för att undvika tekniska problem. Detta ansvar ligger helt på dig som sökande.

Så är det att plugga

Lokaler

Högskolan för scen och musik bedriver sin verksamhet på fyra adresser i Göteborg: Eklandagatan 86, Åvägen 24 (Brewhouse), Vasagatan 50 (HDK-Valand) och Triörgatan 1 (Andra stället).

Läs mer om lokaler