Matematiska tecken och mönster

GU-21760
Ansökan stängd

Om utbildningen

Kursens syfte är att förmedla grundläggande kunskap om modeller och metoder med praktiska tillämpningar, främst inom Data Science för biomedicin. Efter godkänd kurs kommer du bland annat att kunna: utföra dataanalyser för kontrollerade randomiserade experiment såsom hypotesprovning och överlevnadsanalys samt beräkning av provstorlek för hypotesprovning inom randomiserade experiment, redogöra för ramverket för linjära blandade modeller, genomföra statistisk analys av longitudinella data med SAS, samt identifiera hierarkiska datastrukturer och utföra statistisk analys med R.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

För tillträde till kursen krävs kunskaper motsvarande någon av kurserna DIT862 Statistiska metoder för Data Science eller MSG110 Sannolikhetsteori.

Urval

Platsgaranti

Så är det att plugga

Lokaler

Matematiska vetenskaper är en gemensam institution Chalmers/Göteborgs universitet. Din undervisning sker i Matematiska vetenskapers rymliga och ljusa lokaler på Chalmers campus Johanneberg, där det finns föreläsningssalar, datorsalar och grupprum. Här finns också studentlunchrum och läsesal, liksom studievägledare och studieexpedition.