Jan Marton m fl fick hederspris från Studentlitteratur

Jan Marton, Anna-Karin Stockenstrand och Niklas Sandell fick Hederspris för kursboken "Grundläggande redovisning" av Studentlitteratur.

Jan Marton, Anna-Karin Stockenstrand och Niklas Sandell fick Hederspris för kursboken Grundläggande redovisning av Studentlitteratur.

Juryns motivering

”För ett heltäckande läromedel inom extern redovisning där fokus ligger såväl på det teoretiska perspektivet som på det praktiska bokförings- och bokslutsarbetet. En genomtänkt pedagogik och ett gediget övningsmaterial gör att studenten lär sig allt från värderingsfrågor till grundläggande konteringar. En bok som också har den uttalade målsättningen att visa att redovisning både är viktigt, roligt och intressant! Jan Martons, Niklas Sandells och Anna-Karin Stockenstrands ’Grundläggande redovisning’ kommer att öka intresset hos studenter att lära sig mer om redovisning. ”

Studentlitteraturs hemsida