Diplomering av kandidatstudenter i ekonomi 2019 vid Handelshögskolan

Lördagen 30 november diplomerades 180 studenter från Handelshögskolan under högtidliga former. Det var studenter från ekonomprogrammet, logistikprogrammet, samhällsvetenskapligt miljövetarprogram samt de som tagit ekonomie eller filosofie kandidatexamen via fristående kurs som fick ta emot diplom från Handelshögskolans prorektor.

Diplomanderna och deras medföljande gäster bjöds på tal från skolans prorektor, kårordförande och diplomeringstalaren Marie Fall, som själv är alumn från Handelshögskolan, och sköna toner från skolans egen kör - Bolagsstämmorna.

Ceremonin inleds med att Handelshögskolans prorektor tågar in tillsammans med diplomeringstalare, kårens ordförande, utbildningsansvariga och marskalker.

Gruppbild ekonomprogrammet

Gruppbild logistikprogrammet, smil-programmet, studenter från fristående kurs

Fanfar efter utdelningen av diplom

Varmt och inspirerande tal av högtidstalaren Marie Fall, alumn från Handelshögskolan.

Skönsång från Bolagsstämmorna

Ceremonin avslutades med mingel för diplomanderna och deras anhöriga

Foton: Malin Tengblad och Emelia Westerlund