Lunchseminarium: Vad ska vi ha forskningen till?

Samhälle & ekonomi

Josefina Syssner talar om vikten om samverkan. Seminariet är gratis men kräver föranmälan, det bjuds på en lättare lunch. Observera att seminariet hålls lite tidigare än vanligt och startar klockan 11.

Seminarium
20 apr 2023
Plats
B009, Sprängkullsgatan 19

Medverkande
Josefina Syssner
Arrangör
Förvaltningshögskolan

Vad kan man egentligen ha forskning till – och vari består forskningens nytta? Utifrån sin forskning om lokal politik, planering och utveckling i områden som präglas av geografiska lägesnackdelar beskriver Förvaltningshögskolans gästprofessor Josefina Syssner hur forskningen kan bidra till ökad förståelse för hur samhället ser ut, varför det ser ut som det gör, och vad vi kan göra åt det. Föreläsningen vänder sig till alla som intresserar sig för kunskapens plats i det egna livet, den egna yrkesrollen och i vår samtid.

Läs mer om Josefina Syssner här