Bild på författaren Magnus Linton

Författaren Magnus Linton föreläser på Humanisten

Utbildning & lärande

Levande text – vad är det? Vad som är bra är såklart subjektivt men oavsett om vi pratar avhandling, bredare sakprosaverk, tidningsessä, antologibidrag eller bara en vanlig anslagsansökan utmärks en levande text av ett antal saker – vilka? Utifrån sin bok Text & Stil – om konsten att berätta med vetenskap diskuterar författaren Magnus Linton den levande textens nödvändiga ingredienser: poäng, risk, fakta, rörelse, rytm, scen, symmetri – och läsarens behov av trygghet.

Föreläsning
30 sep 2022
Hörsal J222, Humanisten, Renströmsgatan 6, 412 55 Göteborg,

Bra att veta
Magnus Linton är journalist och författare. Han har publicerat ett flertal böcker och år 2019 publicerade han boken Text och Stil – om konsten att berätta med vetenskap. Föreläsningen arrangeras av Institutionen för Kulturvetenskap i samarbete med Stiftelsen Natur & Kultur och Institutet för framtidsstudier.

Öppen föreläsning för studenter och personal.
Arrangör
Institutionen för Kulturvetenskaper i samarbete med Stiftelsen för Natur och Kultur och Institutet för Framtidsstudier