Sven-Olof Bodenforsseminariet

Ett samtal om att bygga laget

Samhälle & ekonomi

Välkommen till årets Sven-Olof Bodenfors-seminarium!

Seminarium
9 maj 2023
Volvosalen, Handelshögskolan, Vasagatan 1, Göteborg
Sista anmälningsdag
9 maj 2023

Pernilla Heidenvall, Deputy General Counsel and Head of Legal , Volvo Cars
Marcus Jodin, klubbchef, BK Häcken
Anna Jonsson, docent i företagsekonomi/organisation, Lunds Universitet
Anmälan är stängd.

Samhället runt omkring oss genomgår just nu en intensiv förvandling. Tekniksprång sker framför våra ögon, affärsmodeller byts ut och gamla yrkesroller ges ett helt nytt innehåll. I denna transformation är kunskap och kunskapsöverföring två helt centrala begrepp. Vi ser att det råder brist på kunnig personal, och att man i många sektorer kan tala om ett reellt ”war for talent”. Ett sätt att hantera denna situation är att skapa en miljö där man i stället utvecklar kompetens internt, helt enkelt bygga laget. En fråga som inställer sig är naturligt hur detta går till: hur skapar man en ständigt lärande organisation?

Vi tror att det är viktigare än någonsin att föra ett samtal om hur vi förhåller oss till kunskapsöverföring och lärande organisationer – både som Handelshögskola, företag och samhällsmedborgare.

Välkommen att delta och bidra till ett lärorikt, intressant och tankeväckande samtal! Vi genomför det fjärde Sven-Olof Bodenfors-seminariet vid Handelshögskolan i Göteborg.

Anna Jonsson, docent i företagsekonomi/organisation, Lunds Universitet
Pernilla Heidenvall, Deputy General Counsel and Head of Legal, Volvo Cars

Marcus Jodin, klubbchef, BK Häcken

Paneldebatt med talarna.

Bodenforsseminariets symbol

Sven-Olof Bodenfors-seminariet
2016 fyllde Sven-Olof Bodenfors, legendarisk reklamman från Göteborg, 70 år. Detta uppmärksammandes genom att ett årligt seminarium kring affärsutvecklings- och varumärkesfrågor inrättades på Handelshögskolan. Bakom seminariet står en stiftelse grundad av Mannheimer Swartling Advokatbyrå, Wingårdh Arkitekter, Forsman & Bodenfors samt Lindberg Glavå mm AB. Första seminariet i serien hölls i maj 2018.

Se tidigare Sven-Olof Bodenfors-seminarier här